CONSOLIDATIE : Mijn 2012-woord voor FD Magazine

http://www.fdmagazine.be/

2012 wordt mijn vierde jaar als zelfstandige interim-manager in financiële consolidatie & rapportage. Bij de oprichting van mijn “BVBA IK” op 8/8/2008 heb ik mijn jarenlange werknemersstatuut vaarwel gezegd, en tot nu toe heb ik dit niet betreurd. De afgelopen drie jaren waren immers chock-full  met ervaringen, veel ups en enkele downs, met ontmoetingen, assistentie en creatie. De gerealiseerde projecten in mijn vakgebied brachten me telkens nieuwe, leerrijke en boeiende ervaringen. Ondanks het huidig economisch klimaat zet de trend van internationalisering van de handelsbetrekkingen zich voort. Vanuit fiscaal standpunt wordt er nu ook meer nadruk gelegd op de consolidatie.  Ik hoop op meer van hetzelfde van dit alles voor 2012.

2012 wordt ook het jaar van mijn low-cost, short-learning-curve consolidatie software programma. “Consolite” is specifiek gericht op spreadsheet-gebruikers die een degelijk structuur en éénduidig versie-beheer wensen.  Het programma is opgebouwd uit onderliggende databases met volledig geïntegreerde spreadsheet interfaces voor input en output. Dit jaar was het jaar van analyses, partnership voor de programmatie, ontmoetingen en eerste demo’s. We wensen “Consolite” op de markt te brengen met de eerste beta-klanten en concrete commerciële partnerships in 2012.

2012 zal me hopelijk ook tijd geven om, naast mijn eerste marathon, enkele artistieke werkzaamheden te realiseren. In de zomer van 2011 heb ik de unieke ervaring gehad om te poseren voor het 3e Flesh & Acrylic kunstwerk van Ben Heine, een jonge Belgische artist. Ben en ik hebben diverse artistieke projecten in gedachten. Naast de cijfers, ook de kunst in 2012…?

2012 : Voor mij het jaar van de consolidatie, in al haar aspecten.

 

Martin van Wunnik, zaakvoerder van ARSIMA Projects bvba, is consultant bij  financiële projecten, met name financiële rapportage en controle, consolidatie-implementaties en –training.

About MvanWunnik
Independent Project Manager for Financial projects (Consolidation, Control & Reporting) at ARSIMA Projects, Financial Strategist for starters/SME's at FinanceCoach24.com

Leave a Reply

